Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013

Πάπας Φραγκίσκος: Η Εκκλησία πρέπει να εγκαταλείψει τις κοσμικότητες


Νέα έκκληση υπέρ μιας απλής και άμεσης Εκκλησίας, απηύθυνε ο πάπας Φραγκίσκος από την Ασίζη, όπου πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη.

«Η εκκλησία πρέπει να εγκαταλείψει τις κοσμικότητες, που αποτελούν πραγματικό καρκίνο», τόνισε ο πάπας Βεργκόλιο, ο οποίος προσευχήθηκε στην κρύπτη του αγίου Φραγκίσκου. «Δεν μπορούμε να υπηρετούμε συγχρόνως τον Θεό και το χρήμα», πρόσθεσε.

«Ζούμε σε έναν άγριο κόσμο που δεν προσφέρει εργασία, που δεν βοηθά, δεν νοιάζεται για το αν υπάρχουν παιδιά που πεθαίνουν της πείνας και οικογένειες που χάνουν την αξιοπρέπειά τους », τόνισε ο ποντίφικας, ο οποίος θέλησε να αναφερθεί και πάλι στο χθεσινό τραγικό ναυάγιο της Λαμπεντούζα.

Σύμφωνα με τον Φραγκίσκο «ο κόσμος αυτός δεν ενδιαφέρεται αν πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να αφήσουν πίσω τους την πείνα και να αναζητήσουν την ελευθερία, όπως είδαμε και χθες, με την τραγωδία Λαμπνετούζα». Ο πάπας, χαρακτήρισε την σημερινή «ημέρα δακρύων». 

Ο προκαθήμενος της καθολικής εκκλησίας μίλησε χωρίς γραπτό κείμενο και έγινε δεκτός, στην πόλη της Ασίζης, από πλήθος πιστών, παρά τις καιρικές συνθήκες, οι οποίες δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν ιδανικές.

Πριν μεταβεί στην βασιλική εκκλησία της πόλης, ο Αργεντινός ποντίφικας θέλησε να επισκεφθεί ένα ινστιτούτο που φιλοξενεί παιδιά με ειδικές ανάγκες, καλώντας όλους τους ανθρώπους καλής θέλησης « να αφουγκρασθούν τις πληγές του κόσμου, τις ανάγκες των ασθενέστερων και των πλέον ανυπεράσπιστων».

Δράση εναντίον κάθε μορφής δουλείας αναλαμβάνει ο Πάπας Φραγκίσκος

«Ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι η εμπορία ανθρώπων θα ξεπεράσει τη διακίνηση ναρκωτικών και όπλων σε μια δεκαετία, θα γίνει η πιο προσοδοφόρα εγκληματική δραστηριότητα στον κόσμο».

Δράση εναντίον κάθε μορφής σύγχρονης δουλείας, μεταξύ των οποίων η καταναγκαστική εργασία και η πορνεία, επιθυμεί να αναλάβει ο Πάπας Φραγκίσκος όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα το Βατικανό μετά από μια συνάντηση εμπειρογνωμόνων που εκλήθησαν από τον ποντίφικα να συζητήσουν το πρόβλημα.

Δεκάδες γιατροί ακαδημαϊκοί και κληρικοί φιλοξενήθηκαν από το Βατικανό για να συζητήσουν θέματα ειδικού βάρους για τον Πάπα, όπως η καταπολέμηση της εμπορίας οργάνων και της εμπορίας ανθρώπων.

«Ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι η εμπορία ανθρώπων θα ξεπεράσει τη διακίνηση ναρκωτικών και όπλων σε μια δεκαετία, θα γίνει η πιο προσοδοφόρα εγκληματική δραστηριότητα στον κόσμο» δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Μαρτσέλο Σάντσεζ Σορόντο, καγκελάριος της Παπικής Ακαδημίας Επιστημών. 

Ο Σορόντο είπε ότι ο Πάπας έχει επενδύσει σε ένα θέμα που γνωρίζει καλά από τα χρόνια του στη Λατινική Αμερική και είχε καλέσει ακόμη δύο εμπειρογνώμονες για την εμπορία ανθρώπων που ξέρει από το Μπουένος Άιρες. Από το Βατικανό ρογραμματίζονται περαιτέρω συναντήσεις για το θέμα το 2014 και το 2015 .

Οι συμμετέχοντες ανέφεραν ότι μία από τις χειρότερες και πιο ανησυχητικές μορφές δουλείας στη Λατινική Αμερική είναι εκμετάλλευση των παιδιών και των εφήβων σαν «βαποράκια» για τη διακίνηση ναρκωτικών. 

Ιταλία: «Ανάθεμα» του πάπα Φραγκίσκου κατά της διαφθοράς

«Η διαφθορά αφαιρεί αξιοπρέπεια, αποτελεί βαριά αμαρτία», δήλωσε ο Αργεντινός προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας, ο οποίος πρόσθεσε ότι προσεύχεται για τους νέους που λαμβάνουν από τους γονείς τους «βρώμικο ψωμί», αποτέλεσμα παράνομων συναλλαγών.


Σε νέα καταδίκη του φαινομένου της διαφθοράς προχώρησε την Παρασκευή ο πάπας Φραγκίσκος, με ιταλικά μέσα ενημέρωσης να κάνουν λόγο για «ανάθεμα», δεδομένων των αυστηρών τόνων που χρησιμοποίησε.

«Η διαφθορά αφαιρεί 
αξιοπρέπεια, αποτελεί βαριά αμαρτία», δήλωσε ο Αργεντινός προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας, ο οποίος πρόσθεσε ότι προσεύχεται για τους νέους που λαμβάνουν από τους γονείς τους «βρώμικο ψωμί», αποτέλεσμα παράνομων συναλλαγών.

Ο ποντίφικας παρομοίασε την διαφθορά με την εξάρτηση από τα ναρκωτικά: «μπορεί να ξεκινάει κανείς με ένα μικρό φακελάκι, αλλά είναι σαν τα ναρκωτικά: αν συνηθίσεις να δωροδοκείσαι, έχεις εξάρτηση».

Πρόσφατα ο Φραγκίσκος είχε δηλώσει ότι «τον πονάει να βλέπει κληρικούς να κυκλοφορούν με ακριβά αυτοκίνητα» ενώ σε ό,τι αφορά τα καθολικά μοναστήρια που έχουν μείνει άδεια, ζήτησε να χρησιμοποιηθούν για να φιλοξενηθούν οι πρόσφυγες, και όχι να νοικιάζονται επί πληρωμή σε τουρίστες.

Δευτέρα 13 Αυγούστου 2012

Ιερείς καταγγέλλουν εργασιακό Μεσαίωνα


Iερείς επτά χωριών του νομού Αρτας, βλέποντας τις άθλιες συνθήκες στις οποίες ζουν οι εποχικοί ξένοι εργάτες με τις οικογένειές τους και την εκμετάλλευση που υφίστανται, ξεσηκώθηκαν κατά των ενοριτών τους. Σε ανοιχτή επιστολή με αποδέκτη την τοπική κοινωνία θέτουν εαυτούς και αλλήλους προ των ευθυνών τους.«...Δεκάδες άτομα από μακρινές χώρες βρίσκονται έξω από την πόρτα μας γυμνοί και αναγκεμένοι. Παντελής έλλειψη οίκτου και ντροπής ξαναφέρνει έναν εργασιακό Μεσαίωνα και στις μέρες μας. Ο άνθρωπος εργαλείο. Δεν μας ενδιαφέρουν οι ανάγκες του, η αρρώστια του, ο πόνος του. Φθηνά μεροκάματα. Τι θα φάει;Αδιάφορο. Πού θα κοιμηθεί; Οπου θέλει...», σημειώνουν μεταξύ άλλων στην επιστολή-γροθιά στις εφησυχασμένες συνειδήσεις. Αφορμή αποτέλεσε ένα παρ'ολίγον τραγικό δυστύχημα παραμονές Χριστουγέννων.

«Ο Χριστός φέτος γεννήθηκε στη γέφυρα»

Ιερείς επτά χωριών στην Αρτα ξεσηκώθηκαν κατά των συγχωριανών τους και της πολιτείας για την άγρια εκμετάλλευση λαθρομεταναστών

Του Σπυρου Καραλη

Συνέβη σε μια από τις ξεχασμένες περιοχές της χώρας, στο νομό Αρτας. Εκεί, οι εφημέριοι των χωριών Γραμμενίτσας, Ελαιούσας, Καλαμιάς, Κωστακιών, Ρόκκα,Χανόπουλου, Χαλκιάδων ξεσηκώθηκαν κατά εκείνων των συγχωριανών τους που εκμεταλλεύονται άγρια μετανάστες εποχικούς εργαζόμενους στο μάζεμα πορτοκαλιών.Αφορμή αποτέλεσε ένα παρολίγον τραγικό δυστύχημα παραμονές Χριστουγέννων, όταν120 περίπου Ρουμάνοι, οι οποίοι ζούσαν μαζί με τις οικογένειές τους σ’ ένα παλιό πτηνοτροφείο στους Κωστακιούς, κινδύνευσαν να καούν ζωντανοί από πυρκαγιά που ξεκίνησε από αυτοσχέδια ξυλόσομπα που χρησιμοποιούσαν για να ζεσταθούν.

Τις μέρες αυτές η περιοχή έχει κυριολεκτικά κατακλυστεί από ταλαιπωρημένους μετανάστες που ψάχνουν για δουλειά στα χωράφια. Τους συναντά κανείς παντού, στα κεντρικά σημεία της Αρτας, στις πλατείες των χωριών, στις στάσεις λεωφορείων,εικόνες που θυμίζουν πλατεία Ομόνοιας του 1991 με μόνη διαφορά ότι δεν είναι Αλβανοί αλλά Πακιστανοί ή Ρουμάνοι, οι περισσότεροι παράνομοι, χωρίς άδεια εργασίας. Φοβισμένοι και κουρασμένοι περιμένουν υπομονετικά μέσα στο κρύο τους ντόπιους να περάσουν με τα αγροτικά και να τους φορτώσουν στις καρότσες με προορισμό τους πορτοκαλεώνες όπου θα δουλέψουν από την αυγή μέχρι τη δύση του ηλίου έναντι εξευτελιστικών ημερομισθίων. Το πού θα κοιμηθούν μετά την εξαντλητική δουλειά δεν είναι ευθύνη των εργοδοτών τους, αλλά δική τους, αφού η«συμφωνία» δεν περιλαμβάνει διαμονή σε κάποιο προφυλαγμένο χώρο.

Μόνο στην Αρτα αυτό το διάστημα βρίσκονται περίπου 3.000 αλλοδαποί εργάτες, κυρίως Ρουμάνοι, Πακιστανοί, Αφγανοί και Ιρακινοί, ενώ εκατοντάδες άλλοι απασχολούνται στην Πρέβεζα και στα Γιάννενα σε πτηνοτροφικές και κτηνοτροφικές μονάδες. Οι άνθρωποι αυτοί κοιμούνται όπου βρουν χωρίς καμία μέριμνα, εκτεθειμένοι στη βροχή και στο κρύο του χειμώνα.

Οι ιερείς των επτά χωριών, κρίνοντας ότι η σιωπή είναι συνενοχή και επιλέγοντας να μη σιωπήσουν, βλέποντας τις άθλιες συνθήκες στις οποίες αναγκαστικά ζουν και δουλεύουν οι μετανάστες με τις οικογένειές τους, συνέταξαν ανοιχτή επιστολή που δημοσιεύτηκε στις τοπικές εφημερίδες με αποδέκτη την ίδια την κοινωνία υπό τον σημειολογικό τίτλο «Ο Χριστός φέτος γεννήθηκε στη γέφυρα».

«Ποιο χριστιανικό έθνος και ποια ορθόδοξη Ελλάδα;».

Ο τίτλος δεν μπήκε τυχαία καθώς πέραν των άλλων συμβολισμών υποδεικνύει ένα από τα πολλά υπαίθρια καταφύγια που έχουν βρει οι ξένοι του νομού και που δεν είναι άλλο από το γεφύρι της Αρτας (κάτω και γύρω από το ιστορικό γεφύρι φώλιασαν από το κρύο και έστησαν υποτυπώδη καταλύματα). «Οπως και “τότε” έτσι και φέτος δεν βρισκόταν χώρος για να γεννηθεί. Ολα τότε ήταν γεμάτα, έτσι και τώρα. Καρδιές,στομάχια, χέρια! Ούτε να συμπονέσουν, ούτε να αισθανθούν, ούτε να δώσουν μπορούσαν...»,γράφουν στην επιστολή τους οι εφημέριοι θέτοντας εαυτούς και αλλήλους προ των ευθυνών τους. Και συνεχίζουν με έντονο ύφος. «...Oπως κάθε χρονιά έτσι και φέτος γιορτάσαμε τη γέννησή Του. Σαν γεγονός ή σαν επέτειο; Σαν επέτειο βέβαια.Επετειακά λειτούργησαν οι εκκλησίες. Επετειακά ειπώθηκαν κάλαντα. Επετειακά επίσημοι άρχοντες θρησκευτικοί και κοσμικοί αντάλλαξαν ευχές και είπαν Καλά Χριστούγεννα. Για ποιον ευχές; Για τον Χριστό; Για μας; Ή για κάποιους στα πέριξ (αποθήκες, στάβλοι, και τσαντίρια) του ένδοξου και ιστορικού μας γεφυριού, της Αρτας. Δεκάδες άτομα από μακρινές χώρες βρίσκονται έξω από την πόρτα μας γυμνοί και αναγκεμένοι. Παντελής έλλειψη οίκτου και ντροπής ξαναφέρνει έναν εργασιακό μεσαίωνα και στις μέρες μας. Ο άνθρωπος εργαλείο. Δεν μας ενδιαφέρουν οι ανάγκες του, η αρρώστια του, ο πόνος του. Φθηνά μεροκάματα.Τι θα φάει; Αδιάφορο. Πού θα κοιμηθεί; Οπου θέλει.

Ποιο χριστιανικό έθνος και ποια ορθόδοξη Ελλάδα;

Αρκεί να είσαι λίγο τσακάλι και έχεις όλο τον κόσμο στα πόδια σου. Τέτοια τσακάλια εκμεταλλεύονται την ανάγκη αυτών των ταλαίπωρων» σημειώνουν στοχεύοντας εφησυχασμένες συνειδήσεις και υποκριτικές συμπεριφορές για να καταλήξουν προτρέποντας τους συγχωριανούς να αλλάξουν συμπεριφορά.

«...Πώς μπορούν να εμποδιστούν και τι πρέπει να επιβληθεί για να σταματήσει η“αφαίμαξη” των δύστυχων αυτών, ας το δει η ευνομούμενη δημοκρατική μας πολιτεία. Εμείς όμως;

Δεν είμαστε χριστιανοί αν δεν γίνει ο πόνος και η ανάγκη τους δικός μας πόνος και ανάγκη, αν δεν πιέσουμε όπου μπορούμε νομικά και κοινωνικά για να σταματήσει αυτό το δαιμονικό δουλεμπόριο.

Αν κάποιου δεν του αρέσει ας βρίσει τον Χριστό που έγινε με όλους αδελφός και ταύτισε το πρόσωπό Του με όλους».


«Δος μοι τούτον τον ξένον»

Tου Παντελη Μπουκαλα

Τίποτε δεν θα πει κανείς χαρακτηρίζοντας συγκλονιστική την Προς Χριστιανούς επιστολή των εφτά ιερέων της Αρτας. Κάθε της λέξη και φραγγέλιο,κάθε της φράση προσπαθεί να ξαναδώσει νόημα σε όσα ακούμε, αν τα ακούμε, στο Ασματικόν της Μεγάλης Παρασκευής, με την έξοδο του Επιταφίου, την ώρα που πιστεύεται πως η βαθιά συγκίνηση μπορεί να ανοίξει την πόρτα της ψυχής: «Δος μοι τούτον τον ξένον» λέει ο Ιωσήφ στον Πιλάτο. «Δος μοι τούτον τον ξένον, τον εκ βρέφους ως ξένον ξενωθέντα εν κόσμω· δος μοι τούτον τον ξένον, όστις οίδε ξενίζειν τους πτωχούς τε και ξένους· δος μοι τούτον τον ξένον, ίνα κρύψω εν τάφω, ος ως ξένος ουκ έχει την κεφαλήν πού κλίνη».

«Δος μοι τούτους τους ξένους», τους εκατοντάδες ξένους, λέει καθένας από τους εφτά εφημέριους και όλοι μαζί, με τον φόβο πως η φωνή τους θα ακουστεί σαν φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Ας τους ακούσουμε ωστόσο, δικαιότατα θυμωμένους, γιατί ξέρουν καλά τι συμβαίνει στα χωριά τους, στα χωριά μας, στην Ελλάδα όλη, τι έχει επικρατήσει σαν έθιμο παρά τις εξαιρέσεις: «Δεκάδες άτομα από μακρινές χώρες βρίσκονται έξω από την πόρτα μας γυμνοί και αναγκεμένοι.Παντελής έλλειψη οίκτου και ντροπής ξαναφέρνει έναν εργασιακό Μεσαίωνα και στις μέρες μας. Ο άνθρωπος εργαλείο. Δεν μας ενδιαφέρουν οι ανάγκες του, η αρρώστια του, ο πόνος του. Φτηνά μεροκάματα. Τι θα φάει; Αδιάφορο. Πού θα κοιμηθεί; Οπου θέλει. Ποιο χριστιανικό έθνος και ποια ορθόδοξη Ελλάδα. Δεν είμαστε χριστιανοί αν δεν γίνει ο πόνος και η ανάγκη τους δικό μας πόνος και ανάγκη».

Σε χριστιανούς απευθύνονται οι ιερείς. Δηλαδή σε ανθρώπους που πιθανότατα συγκινήθηκαν και κινητοποιήθηκαν και αυτοί τότε με τις λαοσυνάξεις υπέρ της αναγραφής στην αστυνομική ταυτότηα του «Χ.Ο.», όταν οι ποιμενάρχες, που νοιάζονταν για το γράμμα κι όχι για το πνεύμα, έδειχναν να πιστεύουν ότι αρκεί να δηλώσεις τη χριστιανοσύνη σου για να υπάρξεις φιλάλληλος. Την κατά δήλωση,από συνήθεια και ρουτίνα, χριστιανικότητα στηλιτεύουν οι ιερείς, βλέποντας πόσα δεινά μαστίζουν τους ξένους που έφτασαν για βιοπορισμό στα μέρη τους και θεωρώντας τη σιωπή «συνενοχή». Σε χριστιανικό έθνος απευθύνονται, το οποίο όμως δεν έχει μεριμνήσει καν να σεβαστεί όσες συμφωνίες υπέγραψε για εκρίζωση των ναρκών στα σύνορα και τις αφήνει ύπουλα εκεί, για να μειώνει ο βέβαιος θάνατος τους εισερχόμενους αλλοδαπούς. Τουλάχιστον, οι εφτά ιερείς, που δεν φαίνεται να έχουν λησμονήσει τους «επτά οφθαλμούς του Αρνίου» τους παντεπόπτες, δεν θ’ακούσουν την ημέρα της κρίσεως το βαρύτατο εκείνο «ξένος ήμην, και ου συνηγάγετέ με». Αλλά πόσοι άλλοι μαζί τους;

Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών

Κυριακή 12 Αυγούστου 2012

Ιερώνυμος: «Είπε ο Χριστός μην ταϊζετε μετανάστες ή έγχρωμους;»

 
Ξεκάθαρη  απάντηση στην  “ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ” έδωσε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ.
 
Με αφορμή την πρόσφατη κατηγορία της “Χ.Α.” , σύμφωνα με την οποία :
 
"η επίσημη Εκκλησία “αν ενημέρωνε τον κόσμο, ότι η βοήθεια που δίνουν στις ενορίες για τα συσσίτια πηγαίνει κυρίως σε μετανάστες , θα έπαυαν να δίνουν στην Εκκλησία οποιαδήποτε βοήθεια” .
Εγκαινιάζοντας το ενοριακό συσσίτιο του ιερού ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου Φανερωμένης Χολαργού, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ απάντησε ΕΥΘΕΩΣ στην “Χ.Α.” ,τονίζοντας:

"ο Χριστός δεν είπε πως αν κάποιος είναι έγχρωμος ή μουσουλμάνος να τον διώξεις".

Τέλος, εξήρε την στήριξη που δίνουν ακόμη και οι φτωχοί άνθρωποι από το υστέρημά τους για να λειτουργούν τα συσσίτια της Εκκλησίας.

31 Ὅταν δὲ ἔλθῃ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῇ δόξῃ αὐτοῦ καὶ πάντες οἱ ἅγιοι ἄγγελοι μετʹ
αὐτοῦ
, τότε καθίσει ἐπὶ θρόνου δόξης αὐτοῦ· 32 καὶ συναχθήσεται ἔμπροσθεν αὐτοῦ πάντα
τὰ ἔθνη
, καὶ ἀφοριεῖ αὐτοὺς ἀπʹ ἀλλήλων, ὥσπερ ὁ ποιμὴν ἀφορίζει τὰ πρόβατα ἀπὸ τῶν
ἐρίφων
, 33 καὶ στήσει τὰ μὲν πρόβατα ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ τὰ δὲ ἐρίφια ἐξ εὐωνύμων. 34 τότε
ἐρεῖ ὁ βασιλεὺς τοῖς ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ· δεῦτε
, οἱ εὐλογημένοι τοῦ πατρός μου,
κληρονομήσατε τὴν ἡτοιμασμένην ὑμῖν βασιλείαν ἀπὸ καταβολῆς κόσμου·
35 ἐπείνασα γὰρ
καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν
, ἐδίψησα καὶ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην καὶ συνηγάγετέ με, 36
γυμνὸς καὶ περιεβάλετέ με
, ἠσθένησα καὶ ἐπεσκέψασθέ με, ἐν φυλακῇ ἤμην καὶ ἤλθετε
πρός με
. 37 τότε ἀποκριθήσονται αὐτῷ οἱ δίκαιοι λέγοντες· κύριε, πότε σε εἴδομεν
πεινῶντα καὶ ἐθρέψαμεν
, ἢ διψῶντα καὶ ἐποτίσαμεν; 38 πότε δέ σε εἴδομεν ξένον καὶ
συνηγάγομεν
, ἢ γυμνὸν καὶ περιεβάλομεν; 39 πότε δέ σε εἴδομεν ἀσθενῆ ἢ ἐν φυλακῇ καὶ
ἤλθομεν πρός σε;
40 καὶ ἀποκριθεὶς ὁ βασιλεὺς ἐρεῖ αὐτοῖς· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐφʹ ὅσον
ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων
, ἐμοὶ ἐποιήσατε. 41 Τότε ἐρεῖ καὶ
τοῖς ἐξ εὐωνύμων· πορεύεσθε ἀπʹ ἐμοῦ οἱ κατηραμένοι εἰς τὸ πῦρ τὸ αἰώνιον τὸ
ἡτοιμασμένον τῷ διαβόλῳ καὶ τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ·
42 ἐπείνασα γὰρ καὶ οὐκ ἐδώκατέ μοι
φαγεῖν
, ἐδίψησα καὶ οὐκ ἐποτίσατέ με, 43 ξένος ἤμην καὶ οὐ συνηγάγετέ με, γυμνὸς καὶ οὐ
περιεβάλετέ με
, ἀσθενὴς καὶ ἐν φυλακῇ καὶ οὐκ ἐπεσκέψασθέ με. 44 τότε ἀποκριθήσονται
αὐτῷ καὶ αὐτοὶ λέγοντες· κύριε
, πότε σε εἴδομεν πεινῶντα ἢ διψῶντα ἢ ξένον ἢ γυμνὸν ἢ
ἀσθενῆ ἢ ἐν φυλακῇ καὶ οὐ διηκονήσαμέν σοι;
45 τότε ἀποκριθήσεται αὐτοῖς λέγων· ἀμὴν
λέγω ὑμῖν
, ἐφʹ ὅσον οὐκ ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἐλαχίστων, οὐδὲ ἐμοὶ ἐποιήσατε. 46 καὶ
ἀπελεύσονται οὗτοι εἰς κόλασιν αἰώνιον, οἱ δὲ δίκαιοι εἰς ζωὴν αἰώνιον. Μτ. 25,31-46
 
Εάν ταις γλώσσαις των ανθρώπων λαλώ και των αγγέλων, αγάπην δε μη έχω, γέγονα χαλκός ηχών ή κύμβαλον αλαλάζον. και εάν έχω προφητείαν και ειδώ τα μυστήρια πάντα και πάσαν την γνώσιν, και εάν έχω πάσαν την πίστιν, ώστε όρη μεθιστάνειν, αγάπην δε μη έχω, ουδέν ειμι. και εάν ψωμίσω πάντα τα υπάρχοντά μου, και εάν παραδώ το σώμα μου ίνα καυθήσομαι, αγάπην δε μη έχω, ουδέν ωφελούμαι. Η αγάπη μακροθυμεί, χρηστεύεται, η αγάπη ου ζηλοί, η αγάπη ου περπερεύεται, ου φυσιούται, ουκ ασχημονεί, ου ζητεί τα εαυτής, ου παροξύνεται, ου λογίζεται το κακόν, ου χαίρει επί τη αδικία, συγχαίρει δε τη αληθεία. πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει. η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει. είτε δε προφητείαι, καταργηθήσονται. είτε γλώσσαι παύσονται. είτε γνώσις καταργηθήσεται. εκ μέρους δε γινώσκομεν και εκ μέρους προφητεύομεν. όταν δε έλθη το τέλειον, τότε το εκ μέρους καταργηθήσεται. ότε ήμην νήπιος, ως νήπιος ελάλουν, ως νήπιος εφρόνουν, ως νήπιος ελογιζόμην. ότε δε γέγονα ανήρ, κατήργηκα τα του νηπίου.
βλέπομεν γαρ άρτι δι΄εσόπτρου εν αινίγματι, τότε δε πρόσωπον προς πρόσωπον. άρτι γινώσκω εκ μέρους, τότε δε επιγνώσομαι καθώς και επεγνώσθην. νυνί δε μένει πίστις, ελπίς, αγάπη, τα τρία ταύτα. μείζων δε τούτων η αγάπη.
(Απ. Παύλου Α' Κορ.ιγ΄)